Uw pijn verlicht dankzij bindweefselmassage in Tilburg

Welke behandeling past bij u?

Therapeutisch Centrum Voet en Houding biedt verschillende behandelingen. Wat dacht u van een goede bindweefselmassage of Bowen-therapie? Deze technieken richten zich op het zelfherstellende vermogen van uw lichaam. U zult zien: uw pijn wordt al snel verlicht of verdwijnt zelfs helemaal. Heeft u na een ongeluk of een operatie last van zichtbare littekens? Met bindweefselmassage zijn ook die te verminderen.

Een ontspannen en gezond lichaam

Gaat u met pijnklachten door het leven? U weet dan als geen ander hoe deze uw dagelijkse doen en laten kunnen belemmeren. Ik probeer met verschillende technieken de pijn te verlichten of helemaal weg te nemen. Dat doe ik doe door uw lichaam weer in balans te brengen, zodat het zichzelf kan herstellen.

Ik bied de volgende behandelingen:

Daarnaast kunt u bij mij terecht voor een pedicurebehandeling. Gezonde voeten zijn immers net zo belangrijk als een gezond lichaam.

Bowen-therapie

Bowen-therapie is een vorm van bindweefselmassage. Deze techniek brengt uw lichaam op een natuurlijke manier weer in balans. Door kleine en zachte rolbewegingen op verschillende plaatsen op uw lichaam wordt een keten van reacties op gang gebracht. Dit zorgt voor ontspanning, maar ook voor het terugvinden van een optimaal evenwicht in uw lichaam. Hiermee wordt het hele lichaam aangespoord oplossingen te vinden voor de onbalans. Uw organen en weefsels gaan weer goed functioneren. Ook kunnen littekens verminderd worden.

Door de zachte handelingen is Bowen-therapie geschikt voor elke leeftijd, klacht of aandoening. Bij Bowen-therapie wordt het lichaam ‘uitgenodigd’ om zichzelf te herstellen, zonder dat de therapeut daarbij stuurt of de blokkades probeert op te heffen. Hiermee onderscheidt het zich van andere manuele behandelmethoden.

Over het algemeen duurt een behandeling zo’n 45 minuten tot 1 uur. Belangrijk zijn de korte pauzes tijdens deze behandeling. Het lichaam wordt steeds korte tijd met rust gelaten, waardoor het de kans krijgt de reacties te verwerken.

Drie tot vijf behandelingen zijn meestal voldoende om verlichting te geven en u merkt een duidelijke verandering. Dat geldt zelfs voor klachten die al langere tijd bestaan.

Bowen-therapie helpt onder andere bij:

• Rug- en nekpijn

• Schouder- en elleboogpijn

• Spijsverteringsklachten

• Hooikoorts of allergieën

• Astmatische en luchtwegklachten

• Artrose of gewrichtsklachten

• Zwangerschapsproblemen

• Chronische vermoeidheid

• Migraine

• Huidklachten

• Nierproblemen

• RSI

• Vermindering van littekens

Emmett-techniek

De Emmett-techniek is een veilige en eenvoudige therapie waarbij met lichte vingerdruk specifieke punten worden behandeld. De spieren ontspannen en bewegingsbeperkingen worden verbeterd. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van medicijnen, supplementen of olie. De techniek is ontwikkeld door de Australische therapeut Ross Emmett en werd pas in het afgelopen decennium bekend in Nederland.

De Emmett-techniek geeft meestal direct resultaat. Er wordt niet alleen directe invloed op de spier uitgeoefend, maar het kan ook onderliggende trauma’s en emoties beïnvloeden.

Deze techniek pas ik toe als zelfstandige therapie of in combinatie met Bowen-therapie of massage.

Massage en andere technieken

Ook als u geen last heeft van pijnklachten of littekens, kunt een afspraak bij mij maken. Met massage en triggerpointbehandeling kunt u pijn voor zijn. Bovendien is het heerlijk ontspannend.

Sport u veel? Als hobby of op professioneel niveau? Ik kan u helpen wanneer u last heeft van blessures. En wist u dat regelmatige behandelingen blessures helpen te voorkomen? Dit werkt vaak prestatieverhogend.

Boek een behandeling